Co je to linkbuilding ? jak mít stránky co nejlepší?
Termín linkbuilding nebo také jinak off-page SEO slouží k získávání zpětných odkazů pro web. Cílem je zvýšit jeho hodnotu u vyhledávačů a poté i pozice ve výsledcích vyhledávání. Dále také linkbuilding slouží k dlouhodobému zvyšování povědomí o značce a přivádění nových návštěvníků na stránky z organického vyhledávání.
Formy
AktIvní forma neboli také cílená popisuje zisk zpětných odkazů díky provozovateli stránek, který se sám stará o dosahování linkbuildingových cílů. Druhou formu označujeme jako pasivní nebo také přirozenou. Je to situace, kdy na web odkazují různí uživatelé. Sdílejí jeho obsah a doporučují ho např. na sociálních sítích.
Možnosti realizace
Existují různé možnosti realizace. Zde jsou uvedeny ty nejznámější:
- tvorba podpůrných stránek a propagačních blogů
- aktivita na sociálních sítích
- koupě odkazů na jiných webech
- publikování článků na cizích webech
- účast v diskuzních fórech
- výměna odkazů
Strategie linkbuildingu
Podmínkou úspěšného linkbuildingu je stanovení správné strategie, která stanoví nejefektivnější linkbuildingové techniky. Vychází z analýzy odkazového profilu webových stránek a partnerů. Do procesu analýzy také spadá cílová skupina, analýza konkurence, rozpočet a cíle webu.
Počet zpětných odkazů
Tak jako i v jiných situacích i zde platí pravidlo, že méně je občas více. Především se zaměřte na kvalitu. Myslete na kvalitu webu, ze kterého zpětný odkaz vede, jeho obsah a také v neposlední řadě na relevantnost vašeho tématu k danému webu.
Rizika
Pokud vznikne nepřirozené odkazové portfolio vyhledávací roboti vyhodnotí, že dané stránky využívají zakázané SEO techniky a přistoupí k penalizaci. Z té vyplyne pokles pozic nebo úplné vyřazení z výsledků.
Vyhodnocení
K úspěšnému vyhodnocení je nutné znát stav před začátkem všech aktivit. Tím je prvotní analýza odkazového profilu stránek a následně linkbuildingová strategie. Za pomoci těchto taktik můžeme již v průběhu, tak i po ukončení všech činností vyhodnotit, zdali byl linkbuilding efektivní.